tirsdag den 15. maj 2012

Kunsten at krydre med kalorier

Jeg ved ikke noget bedre end en god kop kaffe. Jeg foretrækker den sort. Andre kommer sukker og fløde i. Opskriften på den gode kop kaffe deler vandene. Men én ting kan ikke diskuteres - jeg har endda lægens erklæring på det. Den omtalte læge er Doktor Tegl. Hvis du vil være 'fed i en fart', skal der fløde og sukker i kaffen - og gerne meget af det. Jeg synes det vil være en dyr pris at betale, at komme det i min kaffe, men det bidrager altså med en solid mængde kalorier, og det er vigtigt, hvis du vil være 'fed i en fart'.
     Men kunsten stopper ikke her mht. at krydre sine drikkevarer med kalorier. Hvis du drikker te, så kom godt med honning i. Hvis du drikker Coca Cola, så hold dig langt fra Coca Cola Zero. Mælk kan være mget godt, men sødmælk er endnu bedre. Juice lyder sundt, og det er det også, men der er altså også en ganske betragtelig mængde sukker i. Der er masser af muligheder for at indtage vigtige og vægtige kalorier når det handler om drikkevarer. Kort sagt: Når du drikker, så overvej nøje, hvordan du kan skylle det ned med flest mulig kalorier. Skål!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar